Handler som

Salgsbetingelser

Her kan du gjøre deg kjent med salgsbetingelsene våre som gjelder når du handler i vår nettbutikk Kjellmann Home. Disse betingelsene gjelder dersom du som kunde er privatperson eller et enkeltmannsforetak.

Kjøpsavtale

Kjøpsavtalen inngås når du fullfører din bestilling i kassen. Ordrebekreftelse genereres automatisk uten manuell gjennomgang. Avtalen om kjøp er bindene for begge parter (selger og kjøper) med mindre det er feil i produktinformasjon eller priser og kjøper har forstått eller burde ha forstått at det forelå en slik feil. Dersom det har oppstått en feil i bestillingen kontakter vi deg for å håndtere saken videre.

Kontaktinformasjon selger:

Kjellmann Office AS - NO929071646MVA

Jeksleveien 51, 2016 Frogner

Norge

Telefonnummer: +47 64 83 15 40

E-post: support@kjellmann.no

Priser og sortiment

Priser oppgitt i vår nettbutikk er oppgitt NOK inkludert merverdiavgift. Frakt kommer i tillegg og kalkuleres i utsjekk. Totalpris inkludert merverdiavgift og frakt vil alltid være synlig i kassen før du fullfører din bestilling. Merk at våre produsenter kan endre pris flere ganger i året. Prisendringer kan gjøres når som helst uten forvarsel.

Betalingsvilkår

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

Forbehold om feil

Vi har titusenvis av produkter på våre nettsider og i sjeldne tilfeller kan feil skje. Vi tar forbehold om feil i pris, spesifikasjoner og sortiment. Innholdet på våre nettsider kan endres uten forvarsel. Vi reserverer oss også for trykkfeil i markedsføring, nyhetsbrev og øvrig ekstern informasjon.

Frakt og leveringsvilkår

Når du handler i vår nettbutikk kan du velge mellom flere leveringsalternativer. Hvor du bor og hvilke produkter du handler avgjør hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg. Vi leverer til hele landet utenom Svalbard og Jan Mayen. Dersom noen av varene i din ordre er bestillingsvare vil ordren sendes samlet når alt har ankommet lager. Dersom du ønsker at bestillingen skal sendes i flere forsendelser kan dette avtales mot et ekstra fraktgebyr. Standard hjemlevering leveres til gateplan og er ikke inkludert innbæring. 

Tilleggstjenester ved hjemlevering

NB! Tilleggstjenester er ikke tilgjengelig alle steder. Ta kontakt med kundeservice for å høre hvilke alternativer som er tilgjengelig på deres adresse. Bestilling av tilleggstjenester gjøres på e-post etter at dere har lagt inn din bestilling med hjemlevering som valgt fraktalternativ.

Innbæring: Varene bæres inn forbi hovedinngang til deres lokaler.

Innbæring + kast av emballasje: Innbæring, utpakking og kast av emballasje.

Montering: Montering med eller uten kast av emballasje. 

Leveringstid

Varer vi har på lager leverer vi normalt innen 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor du bor. Vårt lager befinner seg på Frogner, Lillestrøm som bidrar til at vi har raskere levering til Oslo og omegn enn resten av landet. Ved kjøp av bestillingsvarer (Produsert etter bestilling) er estimert leveringstid fra produsent oppgitt på våre nettsider. Denne leveringstiden endrer seg kontinuerlig og kan påvirkes av mange faktorer slik som: trafikk, sykdom, råvaremangel eller andre uforutsette hendelser. Vi tar forbehold om forsinkelser som er utenfor vår kontroll og vil ikke gi kompensasjoner for dette. Skulle det oppstå en forsinkelse vil vi gjøre vårt beste for å holde deg oppdatert underveis i prosessen.

Transportskader og undersøkelsesplikt

Dersom det oppdages en transportskade på varen ved mottak skal dere:

  • Anmerke skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev
  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og vare)
  • Kontakte kundeservice for å informere om dette

Eventuelle skader som oppdages i det dere pakker opp varen må meldes fra til kundeservice i løpet av 3 arbeidsdager fra mottakelse. Vi vil selv bestille returfrakt på varen(e) det er snakk om og avtale et tidspunkt med deg for henting.

Risiko

Risiko for varen overføres kjøperen når varen er overtatt kjøperen i henhold til avtalen. Hvis kjøperen unnlater å overta en vare, som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen fortsatt overtatt risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett og retur

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager fra du har mottatt varen på våre nettsider. Vi har utvidet angrerett på 100 dager i vår nettbutikk. Dersom du angrer ditt kjøp må du ta kontakt med oss innen 100 dager etter at du mottok varen på e-post med referanse til ditt ordrenummer.

Returretten gjelder kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand. Når du mottar varen skal du selvsagt kunne håndtere den i et slikt omfang, at du kan fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Det betyr at du har lov til å håndtere produktet på samme måte som du ville kunne i en fysisk butikk. Varen skal altså fremstå ubrukt og være uten bruksmerker ved retur. 

Dersom du i tråd med betingelsene nevnt ovenfor skal sende noe i retur til oss, ber vi deg ta kontakt med kundeservice for å avtale dette. Kundeservice vil deretter oppgi en pris på returfrakt og bestille dette for deg.

Unntak fra angrerettloven:

  • Varer uten orginalemballasje: Orginal papp med merkenavn, tilhørende plast, papir, beskyttelse, monteringsanvisninger, prislapper og lignende må sendes med ved retur. Dersom dette mangler kan vi ikke tilby retur av varen.
  • Monterte varer: Med unntak av kontorstoler tilbyr vi ikke retur av monterte varer. Ved retur av monterte kontorstoler påløper det et gebyr på 10% av varens salgpris. 
  • Demo- og utstillingsvarer: Brukte varer som selges fra vår demo-kategori tilbyr vi ikke retur på.
  • Bestillingsvarer (Produsert etter bestilling): Produkter med lagerstatus Produsert etter bestilling tilbys retur mot et gebyr på 10% av varens salgspris.
  • Spesialbestilte varer: Varer som er bestilt i andre tekstiler, sømmer, kombinasjoner eller størrelser enn de vi har på nettsiden via chat, telefon eller e-post.

Frakt ved retur

Etter at kundeservice har godkjent en retur vil vi bestille opphenting av varen på avtalt sted og tidspunkt. Som kunde er du selv ansvarlig for å pakke varen på en forsvarlig måte slik at varen ikke får skader i transport på vei til oss. Kundeservice hjelper deg gjerne med råd og veiledning på hvordan en vare skal emballeres. Dokumenter gjerne innpakking med bilder.

Dersom du skal sende en montert kontorstol i retur til oss bør stolen sendes i montert tilstand tilbake til oss. Dette er fordi stolene raskt kan få ytterligere bruksmerker ved demontering. 

Reklamasjon og service

Ved reklamasjon, problemer eller feil på varer ber vi deg ta kontakt med oss på e-post: support@kjellmann.no

Garanti

Garanti er rettigheter som gis utover de rettighetene du som kunde har etter lovgivning og varierer i innhold og omfang. Garanti kan f.eks omfatte holdbarhet på tekstiler, produksjonsfeil eller skift av deler. Eventuelle garantier på produkter vi selger er opplyst om under detaljer og/eller i produktteksten og gjelder vanligvis for en tidbegrenset periode. 

Reklamasjon

I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å reklamere på produksjonsfeil (skjulte mangler) innen 3 år etter at du har mottatt produktet. Retten til å reklamere gjelder ikke skader som har oppstått etter at produktet er mottatt, slitasje eller at vedlikeholdsinstrukser ikke er fulgt. Dersom du ønsker å reklamere på et av våre produkter må du ta kontakt med kundeservice på e-post support@kjellmann.no innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. 

Erstatningsansvar

Kjellmann Office AS fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull eller forsinket leveranse. Dette gjelder imidlertidig ikke i de tilfeller hvor Kjellmann Office AS forsettelig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertidig ansvaret begrenset til fakturaverdi av det mangelfulle/forsinkede produktet.

Tvister

Dersom det oppstår uenighet mellom oss (Kjellmann) og deg (kunde) kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet der du bor. 

Alle tvister skal løses etter norsk rett og vi vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. 

Hvis du vil klage på en vare kjøpt hos oss kan du inngi en klage til:

Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

www.forbrukerraadet.no