Handler som

Ofte stilte spørsmål

Finn svaret ditt her!

Kanskje vi har svaret på ditt spørsmål. Her samler vi de vanligste spørsmålene vi får, med svar på disse.

Ordre og levering

Hvor er min ordre?

Du kan finne status på din ordre her. Dersom fortsatt skulle være spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med oss på telefon (64 83 15 40), e-post (support@kjellmann.no) eller chat i våre åpningstider.

Når sendes min ordre?

Lagervarer sendes omgående og bør være hos deg innen 1 - 5 virkedager avhengig av hvor du bor i landet. Er din ordre bestilt sammen med bestillingsvarer, vil vi vente til alt har kommet før vi sender din ordre. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å motta det vi har på lager så hjelper vi til med det.

Straks din ordre sendes fra vårt lager vil du motta en e-post med sendingsbekreftelse.

Hva er leveringstiden?

Varer på lager

Varer på lager sendes omgående fra vårt lager og du vil motta en sendingsbekreftelse straks din ordre er ferdig behandlet og transport er booket.

Produseres etter bestilling

Varer som defineres som "Produseres etter bestilling" er varer som vi ikke har valgt å ta inn i vårt standard sortiment, men som blir spesielt bestilt etter dine ønsker og valg. Disse varene er untatt normal angrerett og det vil påløpe et gebyr på 10% av retur på disse varene.

Vi informerer etter beste evne leveringstider på disse produktene, noe som innebærer at leveranse kan ankomme raskere, men det kan også ta noe lenger tid enn man håper. Spesielt sommer og jul kan ha innvirkning på produksjonen siden noen av leverandørene stenger sine fabrikker i disse periodene. Vi anerkjenner at dette kan forårsake forsinkelser som vi ikke kan styre, men vi vil alltid gjøre vårt beste for at du skal motta sine varer innenfor den tidsperioden som er angitt når ordren ble bestilt. Vi informerer deg straks vi har fått bekreftelse fra produsent om forventet leveringstid.

Hvordan vet jeg at min bestilling har gått gjennom?

Du vil motta en bekreftelse på din bestilling på e-post i løpet av noen få minutter. Dersom du ikke har mottatt noen e-post etter at bestilling er gjennomfør kan du først sjekke om e-posten fra oss har havnet i søppelpost (spam). Dersom du ikke finner noen e-post fra oss så kan du ha skrevet inn feil e-post under bestilling. Ta kontakt med oss så finner vi ut av det sammen.

Hvordan endrer jeg min ordre?

Vennligst ta kontakt med oss innen 48 timer etter bestilling på e-post til support@kjellmann.no med referanse til ditt ordrenummer så undersøker vi mulighetene for å gjøre endringer på din bestilling.

Hvordan kansellerer jeg min ordre?

Vennligst ta kontakt med oss innen 48 timer etter bestilling på e-post til support@kjellmann.no med referanse til ditt ordrenummer. Har det gått lenger tid enn 48 timer, må vi undersøke saken nærmere for kansellering av din ordre.

Kan jeg få hjelp til å legge inn en bestilling?

Selvfølgelig! Ta kontakt med oss på e-post: support@kjellmann.no, telefon: 64 83 15 40 eller chat så hjelper vi deg.

Min ordre kom ikke som avtalt, hva gjør jeg?

Så leit at din ordre ikke ankom slik den skulle. Les mer om hva du kan gjør her.

Leveringsmetode med Budbil:

Dersom din levering var satt opp med Budbil ber vi deg ta kontakt med oss på telefon 64 83 15 40 eller e-post support@kjellmann.no så vi kan undersøke hvorfor.

Leveringsmetode med Hjem på døren:

Det er ColliCare som håndterer hjemleveringer for oss, legg inn ditt sporingsnummer hos ColliCare eller følg sporingslenken som du mottokk når varen ble sendt fra vårt lager.

Pakke i butikk:

Det er Bring/Posten som håndterer pakke i butikk, følg sporingslenken som du mottokk når varen ble sendt fra vårt lager eller bruk Bring/Posten sin egen app for å følge foresendelsen.

Pakken kan komme både tidligere eller senere, leveringstid som blir oppgitt er kun et forventet estimat på når levering vil skje. Dessverre kan det forekomme uforutsette hendelser som gjør at levering kan bli utsatt. Ta gjerne kontakt med oss så vi kan finne det ut sammen.

Hvor finner jeg en oversikt over mine ordre?

Her finner du oversikt over alle kjøpene du har gjort med oss.

Retur og reklamasjon

Hvor lang tid har jeg på å angre mitt kjøp?

Din angrerett ved kjøp i nettbutikk er 100 dager. Les Salgsbetingelser for mer informasjon rundt dette.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Dersom du angrer på ditt kjøp må du ta kontakt med oss innen 100 dager etter at du mottok din ordre. Dette gjør du ved å sende oss en e-post til support@kjellmann.no med referanse til ditt ordrenummer.

Deretter vil vi komme tilbake til deg med kostnad på returfrakt og bestille dette for deg.

Kan jeg prøve produktet før jeg angrer meg?

Returretten gjelder i hovedsak kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand som du mottok den. Når du mottar varen skal du selvsagt kunne håndtere den i et slikt omfang, at du kan fastlå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Det betyr at du har lov til å håndtere produktet på samme måte som du ville i en fysisk butikk.

Monterte varer

Med unntak av kontorstoler tilbyr vi ikke retur av monterte varer. Ved retur av monterte kontorstoler påløper det et gebyr på 10% av varens salgpris.

Hvordan returnerer jeg en bestillingsvare?

Varer merket "Produseres etter bestilling" anses som bestillingsvarer, spesielt bestilt til deg. Disse varene er unntatt den normale angreretten og det vil bli ilagt et påslag på 10% av varens sum (i tillegg til returfrakt) dersom du ønsker å returnere.

Hvordan returner jeg spesialbestilte varer?

Varer som enten er bestilt via e-post eller chat og som vi ikke har i vår nettbutikk tilbyr vi ingen retur på.

Hvor lang tid tar det før jeg får pengene tilbake?

Kreditering skjer vanligvis 1 - 3 dager etter at varen er mottatt til vårt lager og inspisert.

Produkter og priser

Hvilke varemerker har dere?

Vi har et bredt utvalg av anerkjente varemerker, hele oversikten kan du finne her: Varemerker

Selger dere ekte varer?

Ja, vi selger kun ekte varer. Du vil aldri finne kopier eller andre etterligninger hos oss.

Er varene dere selger nye?

Ja, de aller fleste varene vi selger er nye. Derimot kan du finne demovarer (merket demo) i vår nettbutikk som er varer som enten er returnert fra kunde eller feilbestilt.

Har dere prisgaranti?

Vi har prisgaranti på alle produktene i vår nettbutikk. Dersom du finner et produkt et billigere et annet sted, så skal vi matche prisen. Ler mer om prisgaranti og hvordan det fungerer.

Jeg behøver reservedeler til et produkt, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss, vi tilbyr reservedeler på en stor del av varene vi selger i nettbutikk.

Har dere flere varianter enn det som vises i nettbutikk?

Som regel finnes det flere varianter på et produkt, men det kan variere fra produkt til produkt. Vi kan alltids bestille alle muligheter et varemerke har tilgjengelig i sin katalog. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.

Betaling

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

I samarbeid med Walley tilbyr vi følgende betalingsmetoder: Faktura, delbetaling, kortbetaling eller Vipps (betalingsalternativer kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.

Hvor finner jeg en oversikt over mine fakturaer?

my.walley.no så kan du alltid se, behandle og betale fakturaene dine fra Walley.

Hvor finner jeg vilkåren for betaling?

Du finner vilkårene til betaling her.

Hvor lang tid har jeg på å betale faktura?

Dersom ikke annet er oppgitt er det 14 dager fra du mottar faktura til betaling må gjennomføres. Betalingstid informeres alltid i kassen ved utsjekk og på faktura du har mottatt.

Kredittrapporten ble avvist, hva gjør jeg?

Dersom du får opp denne beskjeden når du forsøker å gjennomføre en betaling med Walley, så betyr at de ikke kan tilby kreditt til deg. Du må derfor gjennomføre kjøpet med enten Vipps eller kortbetaling.

Finner du ikke svaret du lurte på?